Τι Πρέπει Να Γνωρίζει Ένας Μαθητής Όταν Τελειώσει Το Νηπιαγωγείο;

Τι πρέπει να γνωρίζει ένας μαθητής όταν τελειώσει το Νηπιαγωγείο;

Ορόσημα Κίνησης

  • Περπατά σε δοκό ισορροπίας.
  • Ισορροπεί στο 1 πόδι για 10 δευτερόλεπτα.
  • Κλωτσάει μπάλα ενώ τρέχει.
  • Ισορροπεί στο 1 πόδι με μάτια κλειστά για 5 δευτερόλεπτα.
  • Κάνει ποδήλατο χωρίς βοηθητικές.

Ορόσημα Δεξιοτήτων Λεπτής Κίνησης:

  • Κάνει αντίθεση σε όλα τα δάκτυλα.
  • Διπλώνει χαρτί στα 4.
  • Αντιγράφει όλα τα γράμματα του αλφαβήτου.

Ορόσημα Αυτοεξυπηρέτησης:

  • Ντύνεται χωρίς επίβλεψη.
  • Κόβει με μαχαίρι φαγητό.

Γνωστικά & Κοινωνικά Ορόσημα:

  • Εκτελεί 3 απλές διαδοχικές εντολές.
  • Ονομάζει αριστερό – δεξί.
  • Γράφει το μικρό του όνομα με κεφαλαία.
  • Ονομάζει τις ημέρες τις εβδομάδας σε σειρά.
  • Αντιγράφει ρόμβο.
  • Βρίσκει το διαφορετικό σε 5 εικόνες.
  • Ζωγραφίζει άνθρωπο με 6 μέρη του.

Ορόσημα Λόγου & Ομιλίας:

  • Γνωρίζει την διεύθυνση και τον αριθμό τηλεφώνου του.
  • Λέει απλά αινίγματα.
  • Απαντά σε ερωτήσεις που αρχίζουν με το «γιατί» δίνοντας λογική εξήγηση.
  • Διηγείται σωστά ιστορία, χρησιμοποιεί σωστά το χτες – αύριο.
  • Ο προφορικός λόγος φτάνει στις 2500 λέξεις.
  • Κατανοεί περίπου 6000 λέξεις.
  • Σε αυτό το στάδιο φαίνεται καθαρά η επιρροή από το περιβάλλον, όσον αφορά τα ερεθίσματα, τα πρότυπα και τις ευκαιρίες.
  • Περιγράφει εικόνες από παραμύθια.
  • Γνωρίζει σε τι συνίσταται η εργασία των γονέων του.
  • Σε αυτή την ηλικία κάνει ακουστική διαφοροποίηση ήχων.
  • Γνωρίζει την χρονική αλληλουχία γεγονότων.
  • Έχει καλή ακουστική αντίληψη και μνήμη.
  • Κατανοεί συγκριτικά τις σχέσεις στο χώρο (πιο πάνω, πιο κάτω).
  • Διακρίνει το ένα ανάμεσα σε πολλά.
  • Διακρίνει ποσοτικές έννοιες (γεμάτο, άδειο, περισσότερο, λιγότερο).