ΠΙΣΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Πίσω Στο Σχολείο: Πώς να γράψετε ένα εγχειριδίο για το παιδί με ειδικές ικανότητες

Κάθε νέο αυτοκίνητο έρχεται με ένα μεγάλο  λεπτομερές εγχειρίδιο προς τον ιδιοκτήτη με το τι σημαίνει κάθε  φως στο ταμπλό και παρέχει συμβουλές για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα με το όχημα. Κάθε μάρκα του αυτοκινήτου είναι διαφορετική κι  απαιτεί ειδικό εγχειρίδιο για τη μάρκα και το μοντέλο. Αν δύο άνθρωποι μπορούν να κατέχουν τα SUV-α GM SUV θα έχουν ένα εντελώς διαφορετικό σύνολο απαιτήσεων συντήρησης από  ό, τι για παράδειγμα, ένα Honda SU, και τα εγχειρίδια από δύο ιδιοκτήτες δεν θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν εναλλακτικά.

Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες δεν είναι διαφορετικά από ό, τι τα αυτοκίνητα. Δύο παιδιά με αυτισμό, ή δύο παιδιά με ΔΕΠ-Υ, δεν είναι ποτέ ίδια, έχοντας ακόμη και την ίδια διάγνωση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο κάθε παιδί με σωματικές ή / και μαθησιακές δυσκολίες που φοιτά σε σχολείο χρειάζεται ένα «εγχειρίδιο» για να το συνοδεύσει.  Χρησιμοποιείται  ο όρος «εγχειρίδιο» περιπαικτικά επειδή είναι ένας κοινός και κατανοητός όρος, είναι προτιμότερος από τον «οδηγό χρήστη».  Από αυτό το σημείο προς τα εμπρός το εγχειρίδιο θα αναφέρεται ως το φυλλάδιο «Σχετικά με Εμένα».

Εγχειρίδιο «Σχετικά με Εμένα»

Οι εκπαιδευτικοί, κοινωνικοί λειτουργοί, θεραπευτές, και όλοι οι άλλοι υπάλληλοι του σχολείου έχουν μεγάλο  φόρτο εργασίας και λιγότερο χρόνο για να συνεργαστούν με τους μαθητές ατομικά. Το εγχειρίδιο «Σχετικά με Εμένα» θα περιγράψει το παιδί σας, τι το κάνει ενοχλητικό, τις σκανδαλιές του, τα βιογραφικά στοιχεία του, και οποιεσδήποτε άλλες λεπτομέρειες κρίνονται κατάλληλες. Αυτό το φυλλάδιο παρέχει στο προσωπικό του σχολείου  που εργάζεται με το παιδί σας την ευκαιρία να το μάθουν πιο γρήγορα και θα τους βοηθήσει στην εφαρμογή του παρεμβατικού προγράμματος.

Πώς Λειτουργεί το Φυλλάδιο «Σχετικά με Εμένα»

Το φυλλάδιο είναι συνήθως γραμμένο με τη φωνή του παιδιού, αλλά και στην ενήλικη γλώσσα. Το φυλλάδιο δεν πρέπει να είναι φανταχτερό και μπορεί εύκολα να δημιουργηθεί στο Microsoft Word. Κάθε χρόνο, συμπεριλαμβάνονται φωτογραφίες στο φυλλάδιο του παιδιού, απολαμβάνοντας τις αγαπημένες του δραστηριότητες και φωτογραφίες της οικογένειάς του, απόδειξη ότι περιβάλλεται από ανθρώπους που το αγαπούν και το κάνουν να αισθάνεται πολύτιμο. Στην ουσία, το φυλλάδιο είναι εν μέρει βιογραφικό και εν μέρει κατατοπιστικό.

Δεν μπορεί να πάει στραβά

Δεν υπάρχει σωστός ή λάθος τρόπος για να προετοιμαστεί αυτό το έγγραφο. Την πρώτη μέρα του σχολείου, φροντίστε να έχετε κάνει αντίγραφα και προσπαθήστε να τα μοιράσετε στο προσωπικό που θα αλληλεπιδρά με το παιδί μας. Αυτά τα φυλλάδια δεν πρέπει να ξεπερνούν τις  5-6 σελίδες. Πάρα πολλές πληροφορίες, όπως το εγχειρίδιο του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, θα αποτρέψουν το άτομο από το να το διαβάσει ολόκληρο.

Χρησιμοποιήστε τις ακόλουθες κεφαλίδες για το φυλλάδιο σας:

Εισαγωγή

Σε αυτό το σημείο περιγράψτε το παιδί μας. Αναφέρετε  στοιχεία για την προσωπικότητά του, την οικογένειά σας,  τα πράγματα που του αρέσουν, όπως η  ζωγραφική ή το μαγείρεμα.

Δυσκολίες

Στην ενότητα αυτή, περιγράψτε τις μαθησιακές δυσκολίες του παιδιού με κάθε λεπτομέρεια. Εάν υπάρχουν σωματικές αναπηρίες ή ασθένειες, να συμπεριληφθούν σε αυτήν την ενότητα. Υπάρχει η πιθανότητα οι εκπαιδευτικοί και το προσωπικό να μην γνωρίζουν επαρκώς τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί σας. Σε αυτό το σημείο μπορείτε να προσθέσετε ιστοσελίδες ή έντυπο υλικό που να αναφέρεται στις δυσκολίες του παιδιού. Στη συνέχεια παρεμβάλλονται παραδείγματα συμπεριφορών που το παιδί θα εμφανίζει τα οποία συνδέονται με την εν λόγω αναπηρία (ες).

Οι ανάγκες του παιδιού σας

Μήπως το παιδί σας χρειάζεται αισθητηριακά διαλείμματα; Μήπως το παιδί σας θα πρέπει να καθίσει στο μπροστινό μέρος της τάξης; Μήπως το παιδί σας χρειάζεται βοήθεια με την κοινωνική αλληλεπίδραση; Αυτή είναι η ενότητα για να το περιγράψετε. Θυμηθείτε, δεν είναι παραγγελία και χρησιμοποιήστε φράσεις που δε θα παρουσιάζουν τις ανάγκες του παιδιού ως εντολές. Σκοπός σας είναι να βοηθήσετε το παιδί σας ώστε να ευδοκιμήσει σε κάθε ρύθμιση στην τάξη.

Παλιές επιτυχίες

Συμπεριλάβετε μια παράγραφο σχετικά με τους τρόπους, τους οποίους το παιδί σας έχει αναπτυχθεί κοινωνικά ή / και ακαδημαϊκά στο παρελθόν. Μερικές φορές ο δάσκαλος δεν χρειάζεται να δημιουργήσει ξανά ευκαιρίες επιτυχίας για το παιδί σας. Μπορεί λοιπόν να χρησιμοποιήσει δοκιμασμένους τρόπους. Η παρούσα ενότητα αποτελεί έναν ανεπίσημο  τρόπο για να αποδείξετε τρόπους ότι το παιδί σας έχει πετύχει στην τάξη. Αυτή η ενότητα μπορεί να συζητήσει τρόπους για να παρακινήσει το παιδί ή τα συστήματα που το έχουν βοηθήσει σας.

Εναύσματα

Αυτή η ενότητα είναι ζωτικής σημασίας. Μπορεί να αποτρέψει πολλά από πονοκεφάλους για το παιδί σας και το δάσκαλο. Σε ειλικρινή γλώσσα, εξηγήστε τι πυροδοτεί το παιδί σας, όπως απογοήτευση, δυνατοί  θόρυβοι, ταινίες, σκοτεινό δωμάτιο, κλπ.  Δώστε λεπτομέρειες  τι μπορεί να το αναστατώσει, να το  κάνει να κλαίει, να γίνει βίαιο, να αισθανθεί λυπημένο ή θυμωμένο.

Εξηγήστε τα σημεία που πυροδοτούν τα συναισθήματα αυτά. Όλοι γνωρίζουμε πότε τα παιδιά δεν ανταποκρίνονται και ποια είναι τα σημάδια που μπορεί να οδηγήσουν σε εκρήξεις θυμού. Πρέπει να μεταφέρετε αυτές τις πληροφορίες στο εγχειρίδιο. Πρέπει επίσης να εξηγήσετε τι πρέπει να κάνουν οι εκπαιδευτικοί όταν προκληθούν αυτά τα συναισθήματα. Εάν το παιδί σας κλαίει, τι θα το βοηθήσει να σταματήσει; Εξοπλίστε το δάσκαλο με τα εργαλεία που μπορεί να χρησιμοποιήσει  για να καταστείλει ένα τέτοιο περιστατικό.

Συμπέρασμα

Κανείς δεν γνωρίζει το παιδί σας καλύτερα από εσάς. Ωστόσο, με επικοινωνία και υποστήριξη της ομάδας, οι δάσκαλοι του παιδιού σας και το υπόλοιπο προσωπικό του σχολείου θα ξέρουν πώς να συνεργαστούν με το παιδί σας με τον τρόπο που αυτός ή αυτή μαθαίνει καλύτερα. Το παραπάνω εγχειρίδιο αποτελεί απλώς συστάσεις και δεν υπάρχει σωστό ή λάθος τρόπος για να το γράψετε. Εάν είστε δημιουργικοί, προσθέσετε μια καλλιτεχνική πινελιά σε αυτό. Εάν το παιδί σας είναι σε θέση να το κάνει μόνο του, ως ένα έργο για αυτούς.