Τι Πρέπει Να Γνωρίζει Ένας Μαθητής Όταν Τελειώσει Το Νηπιαγωγείο;
Τι πρέπει να γνωρίζει ένας μαθητής όταν τελειώσει το Νηπιαγωγείο;
Ορόσημα Κίνησης
- Περπατά σε δοκό ισορροπίας.
- Ισορροπεί στο 1 πόδι για 10 δευτερόλεπτα.
- Κλωτσάει μπάλα ενώ τρέχει.
- Ισορροπεί στο 1 πόδι με μάτια κλειστά για 5 δευτερόλεπτα.
- Κάνει ποδήλατο χωρίς βοηθητικές.
Ορόσημα Δεξιοτήτων Λεπτής Κίνησης:
- Κάνει αντίθεση σε όλα τα δάκτυλα.
- Διπλώνει χαρτί στα 4.
- Αντιγράφει όλα τα γράμματα του αλφαβήτου.
Ορόσημα Αυτοεξυπηρέτησης:
- Ντύνεται χωρίς επίβλεψη.
- Κόβει με μαχαίρι φαγητό.
Γνωστικά & Κοινωνικά Ορόσημα:
- Εκτελεί 3 απλές διαδοχικές εντολές.
- Ονομάζει αριστερό – δεξί.
- Γράφει το μικρό του όνομα με κεφαλαία.
- Ονομάζει τις ημέρες τις εβδομάδας σε σειρά.
- Αντιγράφει ρόμβο.
- Βρίσκει το διαφορετικό σε 5 εικόνες.
- Ζωγραφίζει άνθρωπο με 6 μέρη του.
Ορόσημα Λόγου & Ομιλίας:
- Γνωρίζει την διεύθυνση και τον αριθμό τηλεφώνου του.
- Λέει απλά αινίγματα.
- Απαντά σε ερωτήσεις που αρχίζουν με το «γιατί» δίνοντας λογική εξήγηση.
- Διηγείται σωστά ιστορία, χρησιμοποιεί σωστά το χτες – αύριο.
- Ο προφορικός λόγος φτάνει στις 2500 λέξεις.
- Κατανοεί περίπου 6000 λέξεις.
- Σε αυτό το στάδιο φαίνεται καθαρά η επιρροή από το περιβάλλον, όσον αφορά τα ερεθίσματα, τα πρότυπα και τις ευκαιρίες.
- Περιγράφει εικόνες από παραμύθια.
- Γνωρίζει σε τι συνίσταται η εργασία των γονέων του.
- Σε αυτή την ηλικία κάνει ακουστική διαφοροποίηση ήχων.
- Γνωρίζει την χρονική αλληλουχία γεγονότων.
- Έχει καλή ακουστική αντίληψη και μνήμη.
- Κατανοεί συγκριτικά τις σχέσεις στο χώρο (πιο πάνω, πιο κάτω).
- Διακρίνει το ένα ανάμεσα σε πολλά.
- Διακρίνει ποσοτικές έννοιες (γεμάτο, άδειο, περισσότερο, λιγότερο).