• Χρησιμοποιήστε την πολυ-αισθητηριακή προσέγγιση στη διδασκαλία. Η πολυ-αισθητηριακή διδασκαλία περιλαμβάνει πολλές αισθήσεις ταυτόχρονα: αφή, όραση, κίνηση και ήχο. Αν και αυτό είναι εξαιρετικά χρήσιμο για ένα παιδί με δυσλεξία, όλοι οι μαθητές μπορούν να επωφεληθούν από αυτό.
  • Φτιάξτε κάρτες με σημειώσεις. Αυτό παρέχει κάτι απτό για τους μαθητές να δουν, ενώ, επίσης, τους δίνουμε κάτι να κρατήσουν. Διαβάζοντας τους τις κάρτες με τις σημειώσεις φωναχτά εμπλέκονται οι κινητικές και ακουστικές τους δεξιότητες.

  • Χρησιμοποιείστε δίσκους με άμμο. Οι δίσκοι με άμμο είναι απλά δοχεία που περιέχουν άμμο (ή φασόλια ή κρέμα ξυρίσματος). Οι μαθητές μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν για σχηματίσουν γράμματα ή αριθμούς. Αυτό κινητοποιεί την αίσθηση της αφής.

 

  • Ενσωματώστε διασκεδαστικές δραστηριότητες στη διδασκαλία σας. Παιχνίδια και άλλες δημιουργικές δραστηριότητες κινητοποιούν περισσότερο το παιδί με δυσλεξία στη διαδικασία της μάθησης. Αυτό κάνει τη μάθηση πιο διασκεδαστική και ικανοποιητική.

 

  • Χρησιμοποιήστε το χρώμα σκόπιμα. Τα οπτικά ερεθίσματα βοηθούν τα άτομα με δυσλεξία να κατανοήσουν το γραπτό υλικό. Χρησιμοποιήστε το χρώμα στον πίνακα ή στο τετράδιο. Γράψτε τους δεκαδικούς αριθμούς στα μαθηματικά προβλήματα σε ένα διαφορετικό χρώμα. Όταν βαθμολογείτε, αποφύγετε το κόκκινο χρώμα, καθώς το κόκκινο συνοδεύεται από μια καθολικά αρνητική χροιά.
  • Χρησιμοποιήστε το χρόνο με σύνεση. Τα παιδιά με δυσλεξία συχνά προσπαθούν να αποφύγουν την εστίαση. Άλλα πράγματα μπορεί να τους αποσπούν την προσοχή, ή μπορεί να παρακολουθούν  μια διάλεξη ή ένα βίντεο για πολλή ώρα. Τα παιδιά με δυσλεξία μπορεί αντιμετωπίζουν δυσκολίες με τη βραχυπρόθεσμη μνήμη τους, γεγονός που καθιστά δύσκολο για αυτά να κρατούν σημειώσεις ή να καταλάβουν απλές οδηγίες.

 

  • Πάρτε το χρόνο σας. Μην βιάζεστε κατά την παράδοση του μαθήματος. Δώστε στους μαθητές χρόνο να αντιγράψουν οτιδήποτε είναι γραμμένο στον πίνακα. Βεβαιωθείτε ότι τα παιδιά με δυσλεξία καταλαβαίνουν τη μετάβαση από το ένα μάθημα στο άλλο.
  • Επαναλάβετε όσα λέτε συχνά.Δεδομένου ότι τα παιδιά με δυσλεξία μπορούν να αγωνίζονται με τη βραχυπρόθεσμη μνήμη, είναι δύσκολο για αυτά να θυμούνται αυτό που λέτε. Επαναλάβετε τις οδηγίες, τις λέξεις-κλειδιά και τις  έννοιες, ώστε οι μαθητές είναι να θυμούνται τι λέτε, χωρίς να χρειάζεται να το γράψετε

Ενσωματώστε σύντομα διαλείμματα. Ένα παιδί με δυσλεξία συχνά δυσκολεύεται να καθίσει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Να προγραμματίζετε σύντομα διαλείμματα καθ’ όλη την ημέρα για να ξεχωρίσει τα μαθήματα. Μπορείτε επίσης να μετακινήστε από τη μια δραστηριότητα με τη δραστηριότητα. Για παράδειγμα, παράδοση μαθήματος, παιχνίδι, παράδοση μαθήματος, που ακολουθείται από μια μαθησιακή δραστηριότητα.

Χρησιμοποιήστε τις κατάλληλες προθεσμίες. Τα παιδιά με δυσλεξία χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσουν τις εργασίες σε σχέση με τους άλλους μαθητές. Επιτρέψτε στους μαθητές να έχουν περισσότερο χρόνο στις εξετάσεις και στα διαγωνίσματα.

Δώστε φυλλάδια. Και πάλι, δεδομένου ότι τα παιδιά με δυσλεξία διαθέτουν ασθενή βραχυπρόθεσμη μνήμη, μπορείτε να τους παρέχετε σχεδιαγράμματα με τα σημαντικότερα στοιχεία του μαθήματος. Γράψτε οδηγίες εργασιών  και τι αναμένεται να γνωρίζουν. Χρησιμοποιήστε οπτικές ενδείξεις, όπως αστερίσκους και σφαίρες, για να επισημάνετε σημαντικές οδηγίες ή πληροφορίες. Είναι επίσης χρήσιμο να τους αφήσουμε να χρησιμοποιούν οδηγούς αναφοράς, όπως αλφαβήτας και αριθμών.


Μνημονικές τεχνικές. Τα μνημονικά βοηθήματα είναι στρατηγικές που βασίζονται είτε στην επεξεργασία είτε στην οργάνωση τηςπληροφορίας που διδάσκεται, δημιουργούνται από τον εκπαιδευτικό και χρησιμοποιούνται για να στηρίξουν τη μαθησιακή προσπάθεια των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες. Σκοπός των μνημονικών βοηθημάτων είναι να βοηθήσουν στην κωδικοποίηση του υλικού που πρέπει να απομνημονευθεί δημιουργώντας συνειρμικούς δεσμούς μεταξύ αυτού και κάποιας άλλης πληροφορίας ή γνώσης που είναι γνωστή ή πιο εύκολο να απομνημονευθεί. Αυτοί οι δεσμοί δεν υπάρχουν πολλές φορές στην πραγματικότητα, αλλά δομούνται ώστε να υπάρξει ευχερήςανάκληση της γνώσης όταν αυτό απαιτηθεί. Βοηθήστε τα παιδιά με δυσλεξία να αναπτύξουν τις οργανωτικές δεξιότητες που θα τους ωφελήσουν για το υπόλοιπο της ζωής τους. Χρησιμοποιήστε τις στρατηγικές αυτές στην τάξη σας, αλλά και να τους ενθαρρύνετε να τις εφαρμόσουν στο σπίτι τους.

Χρησιμοποιήστε φακέλους για να διαχωρίσετε διαφορετικά μαθήματα. Αυτό βοηθά τους μαθητές να οργανώσουν τις εργασίες για το σπίτι. Η χρωματική κωδικοποίηση σε αυτά, αν είναι δυνατόν, είναι χρήσιμη.

Κολλήστε σε ευκρινές σημείο το καθημερινό πρόγραμμα. Τα προγράμματα βοηθούν τα παιδιά με δυσλεξία να γνωρίζουν τι να περιμένουν και τι θα γίνει στη συνέχεια. Αν είναι δυνατόν, στο καθημερινό πρόγραμμα, μπορείτε να σημειώσετε λέξεις και εικόνες.

Ενθαρρύνετε τα παιδιά με δυσλεξία να χρησιμοποιούν ένα βιβλίο σημειώσεων ή ένα ημερολόγιο. Σε αυτό γράφουν τις καθημερινές εργασίες τους. Ελέγξτε τις σημειώσεις πριν φύγουν από το σχολείο για να εξασφαλιστεί ότι καταλαβαίνουν τις οδηγίες .

Χρησιμοποιήστε άλλες πηγές. Μην νιώθετε σαν να είστε ο μοναδικός δάσκαλος για ένα μαθητή με δυσλεξία. Υπάρχουν πολλές διαθέσιμες πηγές για να βοηθήσουν τα παιδιά με δυσλεξία να μάθουν.

Ενθαρρύνετε την διδασκαλία με συνομήλικους. Η συνεργατική διδασκαλία  και η κοινωνική υποστήριξη είναι ίσως ένα από τα ισχυρότερα μέσα που μπορείτε να προσφέρετε. Οι μαθητές μπορούν να διαβάσουν δυνατά ο ένας στον άλλο, να κρατήσουν σημειώσεις, ή να συνεργαστούν στις κατ’ οίκον εργασίες.

Καλέστε έναν ειδικό παιδαγωγό στην τάξη. Αυτό βοηθά στην αποφυγή του αισθήματος διαφορετικότητας που μπορεί να βιώσει το  παιδί με δυσλεξία και προσφέρει οφέλη σε όλους τους μαθητές.


Χρησιμοποιήστε την κατάλληλη τεχνολογία. Παιχνίδια, επεξεργαστές κειμένου, λογισμικά, καθώς και ψηφιακή ηχογράφηση μπορεί όλα να είναι πολύ χρήσιμα για ένα παιδί με δυσλεξία.