hand-drawn letters

Αναγνώριση γραμμάτων για τη Σχολική Ετοιμότητα

Η αναγνώριση γραμμάτων και λέξεων είναι η δυνατότητα εντοπισμού μεμονωμένων γραπτών γραμμάτων και λέξεων. Μόλις τα παιδιά είναι σε θέση να αναγνωρίσουν τυπωμένα γράμματα, αναπτύσσουν την ικανότητα να αναγνωρίζουν ολόκληρες λέξεις. Η όλη εξέλιξη της διαδικασίας από την ευαισθητοποίηση των γραμμάτων στην αναγνώριση της λέξης με αθόρυβη ανάγνωση συνήθως αρχίζει γύρω στο 3ο έτος  με την ευαισθητοποίηση των γραμμάτων και συνεχίζεται μέχρι την ηλικία πέντε, έξι ή επτά με άπταιστη ανάγνωση.

Σχέση μεταξύ της ευαισθητοποίησης των γραμμάτων και της οπτικής διάκρισης

Η αναγνώριση γραμμάτων και λέξεων είναι ένα υποσύνολο της ανάπτυξης της οπτικής διάκρισης. Όπου η οπτική διάκριση συνεπάγεται τη δυνατότητα διάκρισης μεταξύ πολυάριθμων παρόμοιων αλλά και διαφορετικών εικόνων, η συνειδητοποίηση των γραμμάτων περιλαμβάνει μόνο τη δυνατότητα να γίνεται διάκριση ανάμεσα σε διαφορετικά γράμματα και λέξεις (αλλά συχνά και σε παρόμοια μορφή).

 

Για παράδειγμα, τα γράμματα /α/ και /ο/ έχουν πολύ διαφορετικούς ήχους και πολύ διαφορετικούς ρόλους ανάγνωσης και γραφής. Ωστόσο, η εμφάνισή τους είναι πολύ παρόμοια.